مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:50688 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:10

چند كتاب خوب براي مسائل اعتقادي معرفي نماييد؟
براي معرفي كتاب به چند نكته توجه فرمائيد.
1 - كتابهاي خوب عقيدتي بايد مناسب سطح مطالعه كننده باشد. مثلاً كتابهاي استاد مطهري (ره) غالباً براي دانشجويان مفيد است. گرچه براي افراد ديگر مثل كودكان داستان راستان هم نوشته اند.
كتابهاي اصول عقايد استاد قرائتي براي دوران دبيرستان بسيار خوب و مناسب است.
2 - براي شروع مطالعه فقط كتاب اهميت ندارد بلكه خواننده بايد با طرح سؤال وارد مطالعه شود تا اين تشنگي باعث استفاده از مطلب گردد.
3 - اين سؤالات بايد سير خاصي داشته باشند يعني از آنجا كه تا نسان شناخته نشود اسلام نيز مجهول خواهد بود; پس كتابهايي كه تبيين نياز انسان كرده باشند و سپس اسلام و عقايد دروني آن را مناسب نياز نشان دهند باسير صحيح مطالعاتي هماهنگ تر است سرانجام مقصود اين است كه حتماً طبق سنت معمول لازم نيست از توحيد و نبوت و معاد شروع نمائيم. كتاب انسان و ايمان استاد مطهري به اين مقصد نزديك است.
باز هم تأكيد مي شود كه در اين مقصد مهم مطالب زيربنايي مثل درك ضرورت دين در اولويت است.
4 - ضمن آن كه كتابهاي اساتيد اسلام شناس مثل استاد مطهري يا كتاب عقايد استاد مصباح يزدي و بسياري از اساتيد دانشمند و پاك عقيده توصيه مي گردد. بايد بدانيم وقتي سير صحيح مطالعه را دامه داديم بسياري از كتابها خوب است و لو عنوان اعتقادي نداشته باشد چرا كه در تحكيم عقيده انسان را ياري مي كند مثلاً انسان موجود ناشناخته از الكسيس كارل يا كتبي در اين مسير گرچه از آنجا كه كاملترين بينش اعتقادي در اسلام يافته مي شود، در نهايت به كتب محققين خودمان بايد رجوع كنيم.
5 - كتب كساني كه از دينهاي ديگر به عقيده اسلامي روي آورده اند و علت گرايش خود را نوشته اند خيلي مفيد است مثل مجموعه اي كه از مؤسسه در راه حق چاپ گرديده با عنوان چرا مسلمان شدم .
6 - به محض برخورد با شبهه اي اعتقادي با مكانهايي قابل اعتماد و اهل اطلاع مشورت شود.

(بخش پاسخ به سؤالات )
             جــوانان
             جوان و مسائل روز                      آزادي             

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.